Sprawozdanie z realizacji zadań - październik 2022

Październik to 11 spotkań z młodzieżą i klockami LEGO.

Podczas tych zajęć w klasach młodszych (4 i 5) skierowałem uwagę na rolę sygnałów dźwiękowych, które mogą mieć wpływ na nasze zachowanie w codziennym życiu.
Uczniowie budują projekt (zwierzęcy alarm - LEGO SPIKE Essential), w którym za pomocą czujnika kolorów wyzwalają alarmy dźwiękowe i świetlne.
Poznają mechanizmy przyczynowo-skutkowe.

W klasach 6 kontynuujemy zabawę z manipulatorami ręcznymi i ich modyfikowaniem. Uczniowie poznali również na czym polega dekompozycja problemu i czym jest pseudokod?
Uczniowie budują i programują Robota-kontrolera jakości, poznając przy tym jak może wyglądać proces kontroli jakości produktów w zakładzie produkcyjnym. Poza tym młodzież wykazała się dużą kreatywnością podczas konstruowania własnych prototypów samochodzików i ich programowania.


W starszych oddziałach młodzież poznaje czym są maszyny CNC, w jakich dziedzinach można je wykorzystać. Poznają sposoby postępowania podczas usuwania fizycznych usterek w robocie CNC. Wykonują i testują prototyp maszyny CNC.
Uczniowie szukają i poprawiają programy. Poznają więc, czym jest debugowanie kodu programu. (robot wózek dostawczy LEGO Spike Prime).
Podczas tych i wcześniejszych zajęć wykorzystywaliśmy również aparat fotograficzny w celu dokumentowania zajęć z robotyki.

Pozostałe zdjęcia w galerii szkolnej.

Również można obejrzeć króciutki filmik z tych zajęć